5 Sfaturi pentru Reducerea Stresului si Anxietatii

Ca si monstruletul de sub pat care ne sperie cand suntem mici, stresul si/sau anxietatea fura timpul linistit al noptii a milioane de oameni in toata lumea. Anxietatea iti poate sabota si increderea in tine, poate simti noduri in stomac si poate avea impact negativ asupra starii generale de bine.

Acesta este motivul pentru care iti prezentam 5 sfaturi pentru reducerea stresului si a anxietatii:

  • Tine minte: si acest lucru va trece. Nimeni nu are o viata lipsita complet de stres iar prea mult stres poate duce la griji excesive, nervozitate, un stomac suparat sau dificultati de respirare. Primul pas pentru a trece peste senzatii atat de negative este sa recunosti ca experimentezi o stare emotionala cunoscuta ca anxietate. Paradoxal, acceptarea ideei ca te simti anxios ajuta la activarea raspunsului natural de relaxare a corpului.
  • Invata cum sa te relaxezi singur pentru reducerea stresului. Cand avem de-a face cu o situatie care induce stresul sau anxietatea, sistemul simpatetic nervos al corpului declanseaza automat schimbari fiziologice. Respiratia se accelereaza, se secreta adrenalina si inima bate mai tare. Acest mecanism de supravietuire are rolul de a ne ajuta sa evadam dintr-o situatie care ne pune in pericol viata, insa in acest caz nu este necesara.
  • Verifica-ti dieta. Ceea ce mancam si bem are un impact foarte mare asupra starii noastre emotionale.  Alimentele asociate cu stresul sunt cele care contin cafeina si alcool. Chiar si in cantitati mici, acestea pot cauza anxietate, atacuri de panica, sentimente de nervozitate si iritabilitate.
  • Misca-te. Majoritatea dintre noi stim ca exercitiile sunt bune pentru sanatatea noastra fizica. Trebuie sa fim constienti ca acestea ajuta si la reducerea stresului, imbunatatirea starii de spirit, a increderii in sine si a nivelului de energie.
  • Dormi mai mult. Stresul, nervozitatea, tristetea si oboseala sunt cauzate si de orele prea putin de somn.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *