Top 9 alimente bogate în vitamina C

Cele mai bune alimente bogate in vitamina c pentru sistemul imunitar

Nutrient esențial, antioxidant important, suport al sistemului imunitar, stimulator al producției naturale de colagen a organismului, fără un aport optim de vitamina C, sănătatea noastră ar avea, fără îndoială, de suferit. Din fericire, există foarte multe alimente bogate în vitamina C și, pe deasupra, foarte gustoase, care ne asigură, cu ușurință un aport zilnic optim al acestei vitamine minune. 

Vitamina C nu poate fi stocată în organism, dat fiind faptul că face parte din categoria vitaminelor solubile în apă. Astfel, organismul are nevoie în mod constant de noi doze de vitamina C pentru a putea funcționa normal și pentru a susține toate funcțiile importante. Îți prezentăm, așadar, o listă cu top 9 alimente bogate în vitamina C, pentru a știi ce anume trebuie să consumi pentru doza zilnică recomandată de vitamina C. 

1. Coacăze negre

Coacăzele negre sunt niște fructe de pădure foarte apreciate datorită gustului dulce acrișor, dar și a numeroaselor beneficii pe care le aduc pentru organism. Coacăzele sunt adesea recomandate ca remediu împotriva anemiilor, dar și ca stimulent al sistemului imunitar. Aceste fructe sunt în topul nostru în ceea ce privește cantitatea de vitamina C pe care o oferă organismului

Pentru 100 g de coacăze negre, organismul se bucură de 181 mg de vitamina C. De asemenea, coacăzele au un conținut bogat de minerale precum Potasiu, Calciu, Fosfor și Magneziu. 

2. Ardei Roșu

Ardeiul roșu este alimentul pe care cu toții îl avem la îndemână. Această legumă versatilă, care poate fi folosită într-o mulțime de preparate, are o concentrație foarte bogată de vitamina C. Ardeiul roșu are o mulțime proprietăți antiinflamatoare, antiseptice, antioxidante și tonice. 

Adreiul gras o sursa bogata de vitamina c

O cantitate de 100 g de ardei roșu asigură organismului 128 mg de vitamina C. Pe lângă vitamina C, ardeiul are un conținut bogat de vitamina A, beta caroten, potasiu, fosfor, magneziu și calciu. 

3. Kiwi

Delicioase și sănătoase, fructele kiwi sunt de nelipsit în alimentația ta. Kiwi este cunoscut pentru efectele sale benefice asupra sănătății inimii și asupra menținerii unei vederi sănătoase.

Pentru fiecare 100 g de kiwi consumați, organismul se alimentează cu 92 mg de vitamina C, 312 mg potasiu și 34 mg calciu și fosfor. 

4. Portocale

Știm dintotdeauna că portocalele sunt o sursă bogată de vitamina C. Asta pentru că toate suplimentele cu vitamina C au gust de portocale, nu-i așa? Nu sunt cea mai bogată sursă, după cum putem observa, însă consumul de portocale ne aduce un aport mare de vitamina C și de mulți alți nutrienți benefici. 

O portocală de 100 g are 53 de g de vitamina C. Pe lângă acesta, regăsim și cantități bogate de calciu, potasiu, zinc, fosfor, magneziu și vitamina B9.

5. Căpșuni

Căpșunile sunt o gustare dulce, cu o mulțime de beneficii pentru organism. Proprietățile nutritive ale căpșunilor contribuie la stimularea imunității, menținerea unei vederi sănătoase, reduc inflamațiile, ba chiar întârzie apariția ridurilor. 

Alimente bogate in vitamina c pentru sistemul imunitar

Pentru 100 g de căpșuni, corpul primește 59 de g de vitamina C și cantități semnificative de vitamina B9, calciu, potasiu, fosfor și magneziu.

6. Broccoli

Broccoli nu este cel mai iubit aliment, însă merită inclus în alimentație datorită numeroaselor proprietăți benefice pe care această legumă o are. Consumul regulat de broccoli contribuie la îmbunătățirea tensiunii arteriale, menține sănătatea oaselor, menține sănătatea ochilor, ba chiar și a inimii. 

100 g de broccoli consumați înseamnă 89 g vitamina C, 63 g vitamina B9, 18 mg vitamina B4, 33 g. sodiu, 316 g. potasiu,  66 g fosfor, 47 g. calciu și 21 g. magneziu. 

7. Pătrunjel

Știai că pătrunjelul este o sursă foarte bogată de vitamina C, cu foarte multe beneficii pentru sănătate? Este considerată, pe lângă plantă culinară, și plată medicinală, având numeroase proprietăți benefice pentru organism: antioxidant, detoxifiant, diuretic și antispastic. 

Pentru 100 de grame de pătrunjel, organismul se alimentează cu 133 mg de vitamina C. Pătrunjelul conține, de asemenea și calciu din belșug, potasiu, magneziu, fosfor și sodiu. 

8. Conopidă

Înrudită cu broccoli, dar mult mai iubită decât acesta, conopida este, și ea, o legumă gustoasă și sănătoasă, care poate fi folosită într-o mulțime de preparate. Consumul regulat de conopidă menține sănătatea creierului, susține digestia și contribuie la bunăstarea ficatului și a inimii.

Conopida o sursa bogata de vitamina c

100 g de conopidă înseamnă 48 mg de vitamina C, 44 mg vitamina B4, 22 mg calciu, 44 mg. fosfor, 299 mg potasiu și 30 mg sodiu. 

9. Roșii

Roșiile sunt foarte gustoase, pot fi adăugate într-o mulțime de preparate și savurate cu aceeași poftă indiferent de anotimp. Pe lângă asta, roșiile sunt și foarte sănătoase. Consumul de roșii aduce beneficii pentru frumusețe (piele, păr, unghii) și contribuie la menținerea sănătății inimii, rinichilor și oaselor.  

Pentru 100 g de roșii, organismul se bucură de 23 g de vitamina C și cantități bogate de vitamina B4, calciu, potasiu, sodiu, fosfor și magneziu. 

Nu uita, un supliment cu vitamina c lichidă îți poate fi oricând de ajutor pentru a-ți atinge doza zilnică recomandată.

Descoperă complexul de vitamina C+D+Zinc, dar și fiolele cu vitamina C lipozomală și vezi care sunt toate beneficiile acestora.

167.30 lei TVA inclus

Economisești 39.70 lei

Mai puțin de 5.57 lei per zi de tratament!

Stoc epuizat
55.00 lei TVA inclus

Economisești 20.00 lei

Mai puțin de 1.83 lei per zi de tratament!

92.00 lei TVA inclus

Economisești 33.00 lei

Mai puțin de 3.06 lei per zi de tratament!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *