Top 6 nutrienți importanți pentru un păr sănătos

Nutrienti pentru par

Există o vorbă care spune că schimbarea pleacă din interior. Ei bine, acest lucru se aplică și în cazului unui păr sănătos. Numeroasele produse aplicate direct pe păr îl pot face să arate mai bine, să fie mai strălucitor, însă efectul nu este de durată. Responsabilii pentru un păr sănătos sunt nutrienții prezenți în alimente sau suplimente. Dar dacă îți dorești un păr cu adevărat sănătos și bogat, trebuie să oferi o atenție sporită alimentației. Haide să descoperim cu ce se hrănește firul de păr pentru a știi căror nutrienți trebuie să le acorzi o atenție sporită.

Iată cei mai importanți 6 nutrienți pentru un păr sănătos:

1. Colagenul

Colagenul este recunoscut în mod special pentru efectele sale benefice asupra oaselor și a pielii, însă aceasta proteina importantă pentru corpul nostru este responsabilă și pentru sănătatea părului. Colagenul este bogat în prolină, aminoacidul principal din compoziția keratiei.

Colagenul are mai multe acțiuni benefice asupra sănătății părului:

  • Este bogat în aminoacizi de care corpul are nevoie pentru a crea keratina
  • Poate acționa ca un antioxidant împotriva radicalilor liberi care afectează foliculii părului
  • Poate preveni subțierea sau pierderea părului care apare odată cu vârsta
  • Datorită acțiunii sale antioxidante, poate fi util în lupta cu firele albe

2. Proteina

Proteina este un nutrient esențial pentru organism, recunoscută, în special, pentru importanța ei în procesul de creștere al masei musculare. Află că proteina este importantă și pentru sănătatea părului, de accea unul dintre primele simptome al deficitului de proteină este căderea părului.

Cheratina este, și ea, o proteină. Cum părul este construit în mare parte din cheratină, o dietă săracă în proteine favorizează căderea părului și albirea acestuia.

3. Zincul

Zincul ajută părul să crească și să se regenereze, iar scalpul să producă sebum. Zincul menține scalpul sănătos, susținând buna funcționare a glandelor sebacee. Sebumul produs de aceste glande sunt responsabile cu protejarea părului și menținerea luciului acestuia. Deficitul de zinc se asociază și cu căderea părului, așadar asigură-te că îți iei aportul zilnic din alimente sau suplimente.

39.00 lei TVA inclus

Economisești 20.00 lei

Mai puțin de 1.30 lei per zi de tratament!

4. Complexul de vitamina B

Biotina, cunoscută și sub numele de vitamina B7, este unul dintre cei mai importanți nutrienți pentru un păr lucios și rezistent. Un deficit de biotină în corp poate duce la fragilitatea și ruperea părului sau chiar la cădere acestuia.  Niacina (B3) și cobalamina (B12) sunt și ele foarte importante pentru menținerea unui păr sănătos. Găsești pe blogul nostru un întreg articol în care îți povestim rolul pe care îl are biotina pentru păr. Îl poți citi aici.

5. Omega-3

Acizi grași de tip Omega-3 sunt nutrienții esențiali pentru creșterea părului. Aceștia oferă elasticitate părului, prevenind ruperea sau căderea acestuia. Corpul nu poate produce Omega-3, așa că nu uita să consumi alimente bogate în acest nutrient precum somonul, tonul sau anșoa.

73.00 lei TVA inclus

Economisești 26.00 lei

Mai puțin de 2.43 lei per zi de tratament!

77.00 lei TVA inclus

Economisești 38.00 lei

Mai puțin de 2.56 lei per zi de tratament!

6. Seleniu

Seleniu este un element important în menținerea sănătății firelor de păr. Acest nutrient sprijină foliculii părului, încurajând regenerarea și creșterea acestuia. Seleniul este, de asemenea, important și pentru funcționarea optimă a glandei tiroide. Nu uita să îți iei doza zilnică de seleniu din alimente sau suplimente.

39.00 lei TVA inclus

Economisești 20.00 lei

Mai puțin de 1.30 lei per zi de tratament!

Acum că știi că schimbarea pleacă din interior, include în alimentația ta acești nutrienți esențiali pentru un păr sănătos și frumos.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *