Sanatatea articulara – Cum putem mentine articulatiile sanatoase

Cum putem mentine articulatiile sanatoase

Sistemul osos al corpului uman este alcatuit din 206 oase legate intre ele prin articulatii, avand rolul de a sustine greutatea corpului si de a permite miscarea acestuia. Articulatiile sunt tesuturi conjunctive reprezentand acele zone in care doua sau mai multe oase se imbina, pentru a permite flexibilitatea si mobilitatea intregului corp.

Odata cu inaintarea in varsta, pot aparea durerile articulare ca urmare a degradarii cartilajelor din cauza infectiilor sau a afectiunilor inflamatorii degenerative. Utilizarea excesiva a articulatiilor, ca in cazul sportivilor, a persoanelor in varsta sau supraponderale, pot cauza leziuni care, in timp, afecteaza calitatea vietii si impiedica desfasurarea normala a activitatilor zilnice.

Afla in continuare care este rolul articulatiilor pentru corpul uman, cauzele durerilor articulare, dar si metode pentru a mentine sanatatea articulatiilor tale.

Cum putem mentine articulatiile sanatoase

Exista aproximativ 360 de articulatii in corpul uman prezente la nivelul craniului, gatului, zona toracica, coloana vertebrala, pelvis si membre, atat inferiorare, cat si superioare. Fiecare os al sistemului osos se uneste cu un altul prin intermediul articulatiilor, care, impreuna cu tendoanele si muschii, au rolul de a sustine structura dreapta a corpului uman, in timp ce protejeaza organele vitale si ofera libertatea de miscare.

Articulatiile ne ajuta sa ne indeplinim sarcinile zilnice precum imbracatul, mersul, mancatul, activitati verbale si nonverbale. Atunci cand apar senzatii de disconfort, dureri sau inflamatii articulare, poate fi vorba de un debut al unor boli degenerative, de aceea este extrem de importanta vizita la un medic specialist de la primele simptome.

Cauzele durerilor articulare

Durerile de genunchi sunt cele mai frecvente neplaceri atunci cand vine vorba de articulatii, urmate de durerile de sold si cele de umar. Cauzele aparitiei durerilor pot fi multiple. Odata cu inaintarea in varsta, pot aparea diverse afectiuni degenerative din cauza suprasolicitarii articulatiilor cauzate de efort fizic intens, kilograme in plus sau carente de vitamine si minerale din organism care duc, in timp, la slabirea sistemului osos si implicit a articulatiilor.

Printre cele mai frecvente cauze ale durerilor articulare se afla:

  • Osteoartrita: apare in urma deteriorarii cartilajelor care actioneaza ca un amortizor pentru articulatii
  • Poliartrita reumatoida: este mai frecventa in randul persoanelor de sex feminin, care, in timp, deformeaza si slabeste articulatiile provocand durere, inflamatii si acumulare de lichid in articulatii
  • Bursita
  • Guta
  • Unele boli infectioase precum gripa sau hepatita
  • Accidentarile din timpul exercitiilor fizice
  • Inflamatie a tendonului
  • Osteoporoza
  • Rahitism
  • Schimbarile de temperatura ale vremii
Cauzele durerilor articulare

Articulatiile, la fel ca orice alta componenta a corpului uman, poate fi uzata sau deteriorata in timp, daca nu se respecta conditiile unui stil de viata sanatos ce include miscarea fizica regulata, alimentatia sanatoasa bogata in nutrienti si evitarea factorilor declansatori care pot duce la deteriorarea articulatiilor si a sistemului osos. Principalii factori de risc asociati durerilor articulare sunt:

  • Varsta: afectiunile articulare apar mai frecvent la persoanele de peste 50 de ani
  • Sedentarismul
  • Alimentatia nesanatoasa, saraca in vitamine si minerale necesare pentru mentinerea sanatatii articulatiilor
  • Predispozitia genetica: persoanele care au rude de gradul I diagnosticate cu osteoartrita si poliartrita au un risc mai ridicat in a suferi de aceste boli
  • Sexul: femeile sunt mai predispuse in a dezvolta dureri articulare decat barbatii din cauza modificarilor hormonale din timpul sarcinii sau a menopauzei
  • Obezitatea: surplusul de kilograme exercita presiune asupra articulatiilor

Cum putem mentine articulatiile sanatoase

Articulatiile aflate in intregul organism au rol important pentru mentinerea mobilitatii si a starii generale de bine, permitandu-ne sa ne miscam, sa ne deplasam si sa ne ducem la bun sfarsit activitatile zilnice. Pentru a le proteja si a preveni aparitia inflamatiilor, a leziunilor sau suprautilizarea, exista cateva lucruri pe care le putem face si anume:

  • Miscare fizica zilnica moderata pentru mentinerea mobilitatii si flexibilitatii
  • Evitarea stilului de viata sedentar si mentinerea prelungita a aceleasi pozitii
  • Eliminarea kilogramelor in plus in cazul persoanelor supraponderale pentru a evita suprasolicitarea articulatiilor
  • Mentinerea posturii corecte la birou si in timpul mersului
  • Respectarea orelor de somn
  • Adoptarea unui regim alimentar sanatos bogat in nutrienti esentiali pentru sanatatea articulara precum Omega 3, colagen, vitamina D3, calciu, magneziu, zinc

Remedii naturale pentru sanatatea articulatiilor

Remedii naturale pentru sanatatea articulatiilor

Sanatatea articulatiilor poate fi mentina pe termen lung cu ajutorul alimentatie sanatoase si a nutrientilor esentiali pentru intarirea cartilajelor si a sistemului osos. Se recomanda un regim alimentar bogat in legume cu frunze verzi, spanac, broccoli, peste, lactate si fructe cu un continut crescut de antioxidanti si vitamine precum kiwi, mere, banane, fructe de padure, precum si nuci, seminte, ghimbir si turmeric.

Alimentatia poate fi sustinuta cu ajutorul suplimentelor alimentare special concepute pentru sanatatea osteo-articulara, care pot ajuta la calmarea durerilor, reducerea inflamatiilor si regenerarea cartilajelor. Iata care sunt acestea:

  • Omega 3

Acizii grasi Omega 3 au proprietati antioxidante si antiinflamatoare care ajuta la prevenirea bolilor osteo-articulare. Contribuie la refacerea membranelor celulare si a tesuturilor si reduce nivelul colesterolului rau din sange de tip LDL.

  • Turmeric

Turmericul este un condiment Indian cu multiple beneficii pentru sanatatea organismului si buna functionare a acestuia. Este recunoscut pentru proprietatile sale antiinflamatorii si antioxidante care previn aparitia afectiunilor de natura inflamatorie, incetineste procesul de imbatranire a organismului, in timp ce reduce durerile cauzate de artrita, osteoartrita sau osteoporoza. Este un remediu natural recomandat pentru afectiuni articulare precum reumatism sau artrita.

  • Vitamina D3

Atunci cand vine vorba de protejarea si buna functionare a sistemului osos, Vitamina D3 joaca un rol important. Aceasta asigura absorbtia calciului de catre organism, contribuie la refacerea densitatii osoase si la mentinerea unui sistem articular puternic si sanatos.

  • Colagenul

Colagenul este cea mai raspandita proteina din organismul uman, care se regaseste in structura oaselor, articulatiilor, tendoanelor si cartilajelor, fiind responsabila de mentinerea mobilitatii si flexibilitatii a sistemului osos, precum si a componentelor acestuia.

  • Calciu

Calciu este cel mai abundent mineral din corpul uman, avand un rol important pentru formarea si mentinerea sanatatii oaselor si a articulatiilor. Protejeaza densitatea osoasa, previne dezvoltarea afectiunilor degenerative precum artrita, coxartroza si gonartroza. Alaturi de Vitamina D3, Calciul sustine integritatea sistemului osos si fortifica imunitatea.

74.99 lei TVA inclus

Economisești 25.01 lei

Mai puțin de 2.50 lei per zi de tratament!

149.00 lei TVA inclus

Economisești 35.00 lei

Mai puțin de 4.96 lei per zi de tratament!

87.99 lei TVA inclus

Economisești 32.01 lei

Mai puțin de 2.93 lei per zi de tratament!

90.00 lei TVA inclus

Economisești 120.00 lei

Mai puțin de 3.00 lei per zi de tratament!

  • https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/gout/symptoms-causes/syc-20372897
  • https://www.healthline.com/health/rheumatoid-arthritis#causes
  • https://www.niams.nih.gov/health-topics/kids/healthy-joints
  • https://www.verywellhealth.com/ways-to-keep-your-joints-healthy-189256

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *