🌸Ofertă Limitată: Astăzi, ai 10% EXTRA REDUCERE la 👨‍👩‍👧‍👦 Pachete Speciale - Folosește codul 10PROMO 🌸

Ce Vitamine și Suplimente să Alegi Pentru Sănătatea Inimii Tale

Inima sanatoasa

Sistemul cardiovascular, format din inimă, artere, vene și capilare, alimentează organismul cu sânge. Când inima nu funcționează în mod corespunzător sau fluxul sangvin către inimă este îngreunat din cauza unor probleme la nivelul arterelor și vaselor de sânge, vorbim despre o afecțiune cardiovasculară. Prezența unei probleme cardiace necesită, adesea, schimbări în stilul de viață, dar și urmarea unui tratament medicamentos, iar atunci când este cazul chiar și efectuarea unei intervenții chirurgicale.

Află în cele ce urmează care sunt factorii de risc pentru bolile de inimă, ce suplimente alimentare mențin sănătatea inimii, ce schimbări în stilul de viață sunt recomandate pentru a preveni, dar și pentru a combate bolile de inimă și când este esențial să consulți un medic de specialitate.

Factori de risc pentru bolile de inimă

Printre cei mai frecvenți factori care duc la apariția bolilor de inimă se numără:

Hipertensiunea arterială. Acesta este unul dintre cei mai importanți factori de risc pentru bolile cardiovasculare. Presiunea arterială crescută poate deteriora vasele de sânge, motiv pentru care este esențial să urmezi un tratament în cazul diagnosticului de hipertensiune arterială.

Colesterolul mărit. Un alt factor care poate afecta inima este colesterolul crescut. În cazul unui nivel ridicat de colesterol, vasele de sânge se pot îngusta, crescând riscul de apariție a cheagurilor de sânge.

Diabetul. În cazul acestei afecțiuni, nivelul glicemiei este ridicat, iar un nivel crescut al zahărul din sânge poate duce la deteriorarea și îngustarea vaselor de sânge. Mai mult de atât, persoanele cu diabet de tip 2 sunt adesea supraponderale sau obeze, crescându-și și mai mult riscul de a suferi de afecțiuni cardiovasculare.

– Inactivitatea. Sedentarismul favorizează atât creșterea tensiunii arteriale și a colesterolului, cât și acumularea de kilograme în plus. Hipertensiunea arterială, hipercolesterolemia și supraponderabilitatea sau obezitatea sunt cei mai importanți trei factori de risc pentru bolile de inimă.

– Fumatul. Tutunul poate crește în mod considerabil riscul de apariție a bolilor cardiovasculare, întrucât substanțele nocive din țigări pot deteriora și îngusta vasele de sânge.

– Istoricul familial al bolilor cardiovasculare. Dacă ai antecedente familiale de boli cardiace, riscul de a le dezvolta este de asemenea crescut. Se consideră că ai un istoric familial de boli cardiace dacă: tatăl sau fratele tău au fost diagnosticați cu o afecțiune cardiacă înainte de vârsta de 55 de ani ori mama sau sora ta au fost diagnosticate cu o boală cardiovasculară înainte de vârsta de 65 de ani.

Alți factori de risc:

– Vârsta: Bolile cardiace apar mai des în cazul persoanelor de peste 50 de ani.

– Sexul: Bărbații sub vârsta de 50 de ani sunt mai predispuși în a dezvolta o boală cardiacă decât femeile.

– Alimentația: O dietă nesănătoasă (bogată în grăsimi și zaharuri) poate duce la creșterea colesterolului și a tensiunii arteriale.

– Alcoolul: Consumul excesiv de alcool poate afecta inima atât prin creșterea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale, cât și prin faptul că poate duce la acumularea de kilograme în plus.

Cum să alegi un supliment pentru sănătatea inimii

Înainte de a folosi un supliment pe eticheta căruia scrie că poate fi folosit pentru sănătatea inimii, discută cu medicul specialist, întrucât nu orice supliment alimentar oferă beneficiile dorite. Nu toate vitaminele, mineralele și suplimentele cu rol antioxidant te vor ajuta să ții la distanță bolile cardiovasculare. De aceea, este important să discuți cu medicul tău pentru a-ți recomanda unul dintre suplimentele alimentare despre care studiile arată faptul că ar putea aduce beneficii sistemului cardiovascular. În plus, luate împreună cu alte medicamentele sau în cazul altor afecțiuni deja existente, suplimentele pot avea anumite reacții adverse, motiv pentru care este necesar să ceri părerea unui specialist.

Sanatatea inimii

Cele mai bune suplimente pentru inimă

Iată care sunt cele mai indicate suplimente pentru sănătatea inimii tale, potrivit specialiștilor și oamenilor de știință.

Vitamina D

Vitamina D joacă mai multe roluri importante în organism, de la întărirea sistemului osos până la susținerea sistemului imunitar. În plus, aceasta se numără printre vitaminele care întăresc inima.

Un studiu efectuat de către oamenii de știință italieni arată că persoanele care au un nivel redus al vitaminei D în organism au un risc mai mare de a suferi de infarct sau atac cerebral. Vitamina D ajută la menținerea integrității pereților vaselor de sânge și reduce procesul inflamator, permițând circulația liberă a sângelui către inimă și alte organe importante.

În cadrul unui alt studiu realizat în cadrul Universității Ohio din Ohio, SUA, s-a observat o legătură între vitamina D și reducerea tensiunii arteriale, prin studierea pereților vaselor de sânge cu ajutorul unor senzori minusculi cu care au fost analizate celulele vaselor de sânge în timpul injectării acestora cu vitamina D3. Cercetarea arată că utilizarea vitaminei D3 contribuie la repararea deteriorărilor apărute la nivelul inimii și vaselor de sânge din cauza hipertensiunii arteriale.

Mai mult de atât, alte studii realizate în Danemarca și Germania arată că administrarea vitaminei D ajută la scăderea tensiunii arteriale în cazul persoanelor hipertensive, reducând astfel riscul de apariție a infarctului sau atacului cerebral.

Acizii grasi omega-3

Acizii grași Omega-3 contribuie la menținerea sănătății inimii, grație beneficiilor pe care le oferă organismului, și anume:

– scade nivelul trigliceridelor într-o proporție de 15-30%, atunci când este urmat un tratament de lungă durată;

– ajută la scăderea tensiunii arteriale în cazul persoanelor hipertensive;

– favorizează creșterea colesterolului HDL (colesterolul “bun”), esențial pentru sănătatea inimii;

– împiedică aglomerarea trombocitelor, prevenind astfel formarea de cheaguri de sânge care pot afecta sistemul cardiovascular;

– reduce producția anumitor substanțe eliberate de organism în timpul unui proces inflamator.

Uleiul de krill

Asemănător uleiului de pește, uleiul de krill aduce numeroase beneficii organismului, în special sănătății inimii. Întrucât este o sursă bună de acizi grași Omega-3, uleiul de krill poate reduce tensiunea arterială în cazul persoanelor hipertensive.

În plus, acest tip de ulei conține astaxantină, un pigment care se găsește în carotenoizi, dar și în somon și care are proprietăți antiinflamatorii și antioxidante. Datorită acestei substanțe, uleiul de krill ajută la combaterea efectelor negative ale radicalilor liberi asupra inimii și sistemului nervos.

Cercetări efectuate de-a lungul timpului arată că uleiul de krill poate fi eficient și în reducerea colesterolului total și a trigliceridelor, grăsimi care pot înfunda vasele de sânge și cresc riscul bolilor cardiovasculare.

Fibrele

Găsite în mod natural în fructe, cereale, legume și leguminoase, fibrele reduc cantitatea de colesterol pe care corpul îl asimilează din alimentele pe care le consumi. Recomandat este să-i oferi organismului 25-30 de grame de fibre zilnic. Cel mai bine este să obții doza zilnică de fibre din alimentație, însă și suplimentele alimentare sunt o opțiune. Spre exemplu, tărâțele de psyllium sunt o sursă bună de fibre și au ca efect dovedit reducerea colesterolului “LDL” (colesterolul “rău”) și creșterea celui “bun” (HDL), ajutând astfel la prevenirea afecțiunilor cardiovasculare asociate colesterolului crescut.

Coenzima Q10

Organismul produce în cantități mici această enzimă cunoscută și sub numele de ubichinonă sau ubichinol, fapt pentru care se recomandă administrarea de suplimente alimentare cu Q10. Studiile efectuate de-a lungul timpului arată că administrarea coenzimei Q10 poate fi de ajutor în combaterea afecțiunilor cardiace, precum insuficiența cardiacă congestivă și hipertensiunea arterială.

În cadrul unei cercetări realizate de către oamenii de știință din Napoli, Italia, pacienții cărora li s-a administrat 2 mg/kg de coenzima Q10, zilnic, au fost spitalizați mai rar pentru agravarea insuficienței cardiace și au avut mai puține complicații grave. Cercetarea a avut loc pe un lot de 641 persoane, timp de un an.

În plus, o meta-analiză (care a cuprins mai multe studii efectuate în Danemarca, India, Austria, Polonia, Slovacia, Suedia și Italia) arată că riscul mortalității din cauza problemelor cardiovasculare a scăzut cu 9% în cazul pacienților care au luat zilnic coenzima Q10, timp de 2 ani, și au observat o ameliorare a simptomelor cardiace într-un procent de 15%, spre deosebire de grupul de control la care nu au fost raportate astfel de îmbunătățiri.

Magneziul

Magneziul este esențial pentru un ritm cardiac sănătos, deoarece este implicat în transportul altor electroliți, precum calciu și potasiu, către celule. Electroliții joacă, de asemenea, și alte roluri importante: reglează funcțiile neurologice și ale inimii, sunt implicați în transportul oxigenului și mențin echilibrul dintre acizi și baze din corp. Cercetările arată că deficiența de magneziu sau aportul limitat de magneziu declanșează bătăi neregulate ale inimii cunoscute sub numele de aritmii.

Potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință din cadrul Universității Sapienza din Roma, Italia, un nivel scăzut de magneziu în sânge poate crește riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. În plus, cercetarea arată că un nivel scăzut de magneziu poate favoriza apariția fibrilației atriale, cea mai frecventă tulburare de ritm cardiac. Fibrilația atrială apare ca urmare a unei tulburări la nivelul semnalelor electrice (cu rol în reglarea bătăilor inimii) care determină camerele superioare ale inimii să se contracte la intervale neregulate.

Acidul folic

Homocisteina, aminoacid care se regăsește în plasma sangvină, a fost asociată cu un risc crescut de apariție a afecțiunilor cardiovasculare atunci când nivelul acesteia este ridicat. Specialiștii au descoperit că acidul folic are capacitatea de a reduce nivelul homocisteinei din plasma sangvină, având astfel un potențial rol în prevenire bolilor de inimă.

Sfaturi pentru sănătatea inimii

Pentru a preveni apariția unei afecțiuni cardiovasculare este important să elimini cât mai mulți factori de risc. Încearcă să ai o alimentație echilibrată (bogată în legume, fructe, carne slabă, nuci și alte alimente ce abundă în substanțe benefice pentru inimă), să faci puțină mișcare în fiecare zi pentru o bună circulație a sângelui și un tonus general bun, să dormi cel puțin 6-7h pe noapte, să bei suficiente lichide în fiecare zi, să consumi alcool cu moderație, să fumezi cât mai puțin sau deloc și să folosești un supliment alimentar care s-a dovedit a fi benefic pentru sănătatea inimii, în funcție de recomandările medicului specialist.

Vitamine pentru inima

În cazul în care suferi deja de o boală cardiacă, este esențial să urmezi tratamentul dat de medic, să mergi la controale periodic și să pui în aplicare sfaturile de mai sus, pentru a putea ține sub control afecțiunea cu care te confrunți.

Când să consulți un medic

Dacă prezinți oricare dintre aceste simptome, trebuie să iei legătura cu medicul cardiolog pentru un control mai amănunțit:

– Ai o senzație de prea plin cu stare de greață și lipsa poftei de mâncare.

– Ești extrem de obosit și nu poți duce la bun sfârșit activitățile de zi cu zi.

– Ai o infecție respiratorie sau o tuse care se agravează.

– Ai bătăi rapide ale inimii (mai mult de 100 de bătăi pe minut în repaus)

– Simți bătăi neregulate ale inimii.

– Ai o durere în piept sau un disconfort în timpul efectuării unei activități, care dispare atunci când te odihnești.

– Ai dificultăți de respirație în timpul activităților obișnuite sau în repaus.

– Simți nevoia să dormi mai mult decât de obicei.

– Urinezi mai puțin decât în mod obișnuit.

– Suferi de amețeală constantă.

– Devii adesea neliniștit sau confuz.

Bolile de inimă necesită o viață întreagă de tratament și o monitorizare atentă. Multe dintre simptomele bolilor de inimă pot fi ameliorate cu medicamente și suplimente, proceduri și modificări ale stilului de viață. Când aceste metode eșuează, poate fi utilizată intervenția coronariană sau intervenția chirurgicală bypass. În cazul în care crezi că ai simptome date de o problemă cardiovasculară sau ai unul sau mai mulți factori de risc pentru bolile de inimă, fă o programare la medicul specialist pentru un consult amănunțit.

  • https://www.nhs.uk/conditions/cardiovascular-disease/
  • https://www.clevelandheartlab.com/blog/new-heart-benefits-of-vitamin-d/
  • https://www.nmcd-journal.com/article/S0939-4753(18)30001-2/fulltext
  • https://www.dovepress.com/nanomedical-studies-of-the-restoration-of-nitric-oxideperoxynitrite-ba-peer-reviewed-fulltext-article-IJN
  • https://www.mdpi.com/1422-0067/19/2/455
  • https://www.healthline.com/nutrition/17-health-benefits-of-omega-3
  • https://www.webmd.com/vitamins-and-supplements/supplements-heart-healthy
  • https://health.clevelandclinic.org/krill-oil-vs-fish-oil/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8241697/
  • https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/25282031/
  • https://www.everydayhealth.com/atrial-fibrillation/diet/where-to-get-your-magnesium-for-healthy-heart/
  • https://www.hindawi.com/journals/crp/2019/4874921/
  • https://www.webmd.com/heart-disease/heart-disease-when-call-doctor
  • https://www.healthline.com/health/heart-disease#a-cure-for-heart-disease?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *