🌸Ofertă Limitată: Astăzi, ai 10% EXTRA REDUCERE la 👨‍👩‍👧‍👦 Pachete Speciale - Folosește codul 10PROMO 🌸

Importanța complexului de vitamine B pentru sănătate

Vitamina B nu se referă la o singură vitamină, ci la 8 vitamine diferite care fac parte dintr-un complex esențial pentru organism. Complexul de vitamine B înseamnă vitamina B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9 și B12. Toți acești nutrienți sunt necesari în producerea de energie în organism, însă fiecare vitamină în parte are multiple roluri bine stabilite pentru menținerea sănătății și a stării de bine. Haide să aflăm care sunt funcțiile pe care fiecare vitamină B le îndeplinește în organism și de ce complexul de vitamine B este atât de important pentru sănătate.

Vitamina B1

Prima vitamină descoperită din complexul vitaminelor B a fost tiamina sau vitamina B1. Asemenea tuturor vitaminelor B, tiamina este solubilă în apă, iar principala sa funcție este de a transforma hrana în energie.

Numită și „vitamina bunei dispoziţii”, vitamina B1 este importantă pentru starea noastră de bine, dar haide să descoperim toate funcțiile pe care le are aceasta în organism:

  • Lupta împotriva stresului, contribuie la funcționarea optimă a sistemului nervos și ajută la menținerea unei atitudini pozitive
  • Asigură funcționarea adecvată a inimii, îmbunătățind forța de contracție
  • Susține digestia prin contribuirea la eliberarea acidului clorhidric
  • Ajută la menținerea unei vederi sănătoase

Surse de vitamina B1: cerealele integrale, ton, ouă, semințe și fructe uscate

Complexul de vitamine B este solubil în apă, acestea fiind eliminate cu ușurință prin urinare sau sudoare. Astfel, pentru a-ți asigura aportul zilnic de vitamine B poți apela oricând la un complex cu vitamina b capsule.

Vitamina B2

Cea de-a doua vitamină din complexul de vitamine B este vitamina B2 sau riboflavina, vitamină care îndeplinește funcții importante pentru organismul uman. Lipsa vitaminei B2 poate provoca anemie, oboseală și un metabolism lent. Rolurile acestei vitamine în organism sunt:

  • Stimulează nivelul de energie al corpului
  • Contribuie la producerea de globule roșii în sânge
  • Alături de B1, susține sănătatea ochilor
  • Menține sănătatea pielii, părului și a unghiilor
  • Previne durerile de cap

Surse de vitamina B2: lactate, ouă, carne și legume verzi

Vitamina B3

Vitamina B3 sau niacina îndeplinește, de asemenea, funcții importante în organism. Rolurile sale în organism sunt de a:

  • Menține sănătatea pielii și de a trata afecțiuni precum acnee sau inflamații
  • Reduce nivelul colesterolului „rău”
  • Susține sănătatea inimii
  • Stabiliza nivelul de zahăr din sânge
  • Susține sănătatea creierului
  • Susține mobilitatea articulară și poate contribui la tratarea artritei

Surse de vitamina B3: pui, ton, curcan, semințe de floarea-soarelui, avocado și cartofi dulci

Vitamina B5

Acidul Pantotenic sau vitamina B5 acționează, și ea, ca o coenzima în reacțiile chimice de producere a energiei care au loc în interiorul organismului. Se găsește într-o varietate mare de alimente, iar printre rolurile sale în organism se numără:

  • Susținerea sănătății cardiovasculare
  • Contribuția la reducerea nivelului de colesterol „rău”
  • Susținerea unei digestii sănătoase
  • Contribuția la sinteza vitaminei D
  • Reglarea activității neurotransmițătorilor

Surse de vitamina B5: semințe de floarea-soarelui, avocado, somon, porumb, ouă și conopidă

Vitamina B6

Piridoxina sau vitamina B6 este un nutrient esențial pentru sinteza grăsimilor, a proteinelor și a zaharurilor în corp, într-un cuvânt, la transformarea hranei în energie. Pe lângă acest rol esențial, vitamina B6 contribuie și la:

  • Susținerea funcției cerebrale
  • Îmbunătățirea dispoziției
  • Menținerea sănătății vaselor de sânge
  • Creșterea și dezvoltarea țesuturilor nervoase
  • Producția de melatonină

Surse de vitamina B6: piept de curcan, ton, fistic, avocado, piept de pui și semințe de floarea-soarelui

Vitamina B7

Biotina sau vitamina B7 este foarte importantă pentru menținerea unui păr sănătos și puteric. Pe lângă contribuția semnificativă pe care o are în menținerea frumuseții părului și în producerea de energie în organism, vitamina B7 contribuie și la:

  • Menținerea sănătăţii pielii și a unghiilor
  • Protejarea funcției cerebrale
  • Menținerea unui sistem cardiovascular sănătos
  • Susținerea funcției tiroidiene
  • Refacerea țesuturilor și a mușchilor

Surse de vitamina B7: ouă, somon, brânză, avocado, conopidă și zmeură

Vitamina B9

Vitamina B9 sau acidul folic are multiple roluri esențiale în organismul uman. Precum în cazul celorlalte vitamine din complexul B, acidul folic este necesar în producția de energie. Iată și celelalte funcții importante ale vitaminei B9 în organism:

  • Contribuie la sinteza ADN-ului
  • Ajută la menținerea unor oase sănătoase
  • Susține funcția cognitivă
  • Susține sănătatea inimii
  • Sprijină producția de țesuturi și celule noi

Surse de vitamina B9: spanac, broccoli, avocado, fasole, ouă și sfeclă

Vitamina B12

Vitamina B12, cunoscută și sub numele de ciancobalamină, este una dintre cele mai importante vitamine din acest complex, poate chiar cea mai importantă. Aceasta este necesară pentru buna funcționarea sistemului nervos, imunitar și osos. Iată principalele sale roluri în organism:

  • Contribuie la menținerea nivelurilor de energie
  • Protejează împotriva bolilor neurodegenerative
  • Contribuie la funcționarea optimă a sistemului nervos
  • Menține sănătatea inimii
  • Contribuie la menținerea unei stări de spirit pozitive
  • Necesar în producția de celule roșii

Surse de vitamina B12: sardine, miel, somon, brânză feta, ouă și brânză cottage.

Complex B, un supliment complet de vitamina B

Noi venim în ajutorul tău cu un Complex B, un produs premium marca Marnys sub formă de gelule cu un conținut foarte concentrat de vitamine B. Pe lângă complexul de vitamine B, gelulele conțin și vitamina C și E, esențiale pentru protejarea împotriva stresului oxidativ și menținerea unui sistem imunitar puternic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *