Izolat VS concentrat VS hidrolizat– care este cea mai bună proteină din zer?

izolat din proteina din zer

Dacă obișnuiești să frecventezi sala de forță sau ești te preocupă un stil de viață sănătos și activ, atunci cu siguranță ai dat peste denumirea de „proteină din zer”. Proteina din zer este, în momentul de față, unul dintre cele mai populare și benefice suplimente nutritive pentru sportivi, folosită datorită multiplelor ei proprietăți benefice cu ajutorul cărora obiectivele sunt mai ușor de atins. 

Te-ai gândit recent că ar fi benefic să incluzi o pudră proteică din zer în rutina ta de fitness?  Atunci trebuie să fii foarte bine informat și să ții cont de anumite aspecte în momentul în care alegi să consumi un supliment. Ai auzit, cu siguranță, multe păreri despre proteina din zer și ai atât de multe variante existente încât nu ești sigur ce ar trebui să alegi. În primul rând, în orice alegere pe care o faci, trebuie să ai în minte obiectul tău. Apoi, ține cont de calitatea produselor, ingredientele din compoziție și cât de bine se potrivesc cu ceea ce îți dorești tu să obții. 

Găsești în acest articol toate informațiile de care ai nevoie pentru a face alegerea potrivită. Află mai multe despre proteina din zer și, ce mai important, descoperă care dintre cele trei tipuri de proteină este cel mai potrivit pentru tine. 

Cum se obține proteina din zer?

Dar, în primul rând, ce este proteina din zer?  În lapte există două tipuri de proteine, zerul și cazeina. Zerul este obținut în urma fabricării brânzeturilor, în momentul în care se separă cazeina din lapte. După tot acest proces, zerul sub formă lichidă care a fost obținut este transformat într-o pudră foarte bogată în proteină. 

Beneficiile proteinei din zer

Proteina din zer sau whey protein este atât de populară datorită profilului său nutrițional bogat și a rapidității cu care este absorbită în organism. Aceasta conține toți ce 9 aminoacizi esențiali pe care organismul nu îi poate produce, aminoacizii cu catetă ramificată BCAA. Printre principalele beneficii ale proteinei din zer se află:

  • Creșterea în masă musculară
  • Contribuția la pierderea în kilograme
  • Scăderea colesterolului 
  • Reduce poftele
  • Îmbunătățește nivelul de energie

Tipuri de proteina din zer

Există pe piață trei tipuri diferite de proteină din zer. În funcție de modul în care sunt obținute și de cantitatea de proteină, grăsimi sau carbohidrați pe care o au în compoziție găsim izolat proteic din zer, proteina din zer hidrolizată și proteina din zer concentrată

1. Concentratul proteic din zer

Concentratul proteic din zer sau proteina din zer concentrată are cel mai slab conținut de proteină dintre toate cele trei tipuri. Conține între 25 – 80% proteine, iar restul procentajului este completat de alte substanțe și nutrienți precum minerale, carbohidrați, lactoză, grăsimi și apă. Acest tip de proteină din zer este cel mai puțin eficient dintre cele trei. Are o viteză de absorbție în organism mai lentă decât în cazul celorlalte două, însă avantajele sunt prețul redus și gustul plăcut. Este indicată persoanelor care vor să crească în masă musculară.

2. Proteina din zer izolată

Izolatul proteic din zer are cea mai mare concentrație de proteine, peste 90%. Este cea mai pură formă de proteină whey, având un conținut mic de grăsimi, carbohidrați sau lactoză. Are o absorbție foarte mare și se dizolvă foarte ușor. Izolatul proteic din zer este ideal pentru cei care își doresc să reducă grăsimile, să crească în masă musculară și să îți regenereze musculatura după un antrenament dificil. 

3. Proteina din zer hidrolizată

Acest tip de proteină se produce prin procesul de hidrolizare. Proteina este descompusă în lanțuri mici de aminoacizi, adică peptide. Deci proteina din zer hidrolizată conține aminoacizi enzimatici predigerata. Datorită procesului din care este obținută, acest tip de proteină se absoarbe foarte repede în organism, chiar la câteva minute după ce este consumată. Are un conținut bogat de proteină, peste 90% și se recomandă celor care vor să obțină rapid masă musculară sau vor o sursă rapidă de proteine. 

Cum îți alegi proteina?

După cum am spus și la începutul acestui articol, alegerea unui supliment depinde de obiectivul pe care l-ai setat. Ai nevoie de o formulă cu mai mulți carbohidrați dacă vrei să pui în masă musculară. Dacă obiectul tău este să pierzi câteva kilograme în plus, atunci ai nevoie de o sursă proteică cu un conținut scăzut de grăsimi. Poți opta și pentru un complex proteic, care să îți asigure toate sursele necesare potrivite pentru obiectivul tău.

WH3Y health reprezintă produsul cu o combinație excelentă de substanțe nutritive, perfect pentru consolidarea masei musculare. Conține o combinație de surse de proteină, printre care și proteina din zer. WH3Y health contribuie la creșterea și menținerea masei musculare, îmbunătățește rezistența organismului, contribuind și la arderea grăsimilor. 

Ține întotdeauna cont de ingrediente și de calitatea produsului. O pudră proteică de calitate te va ajuta să îți atingi cu ușurință obiectivul. 

MULTIProtein in a SEC este un complex proteic cu 11 surse de proteine cu o viteză de absorbție în organism diferită. Acest lucru permite o eliberare prelungită și susținută a proteinelor, contribuind la creșterea și menținerea masei musculare pentru mai mult timp. Printre sursele de proteină regăsim și cele mai populare două surse de proteină din zer, izolatul proteic din zer și proteina din zer hidrolizată. 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *