6 sfaturi pentru un antrenament de anduranță eficient

antrenament de anduranta de succes sustinut de suplimente nutritive pentru sportivi

Există anumite reguli în lumea sportului de care trebuie să ții cont pentru rezultate cât mai rapide și eficiente. Fie că vorbim despre un antrenament cu greutăți sau alergat la maraton, este important să știi cum anume trebuie să îți pregătești corpul înainte și după sesiunea de antrenament pentru a-ți atinge adevăratul potențial. În articolul de astăzi, ne vom concentra atenția pe antrenamentul de anduranță.

Indiferent de obiectivele pe care îți dorești să le atingi prin practicarea de sport de anduranță, trebuie să acorzi o atenție deosebită nutriției și antrenamentelor. Pregătirea este foarte importantă, ea este cheia succesului. 

Pentru performanțe optime când vine vorba despre un antrenament de anduranță, trebuie să îți amintești că hidratarea, nutriția, încălzirea și antrenamentele de forță, toate acestea, combinate cu suplimente nutritive pentru sportivi adecvate, te vor ajuta să îți depășești toate limitele. 

Iată 6 sfaturi de care să ții cont pentru un antrenament de anduranță eficient:

1. Nu sări peste încălzire

Încălzirea sta la baza fiecărui antrenament. Fără o pregătire corectă a mușchilor și a încheieturilor înainte de un antrenament, cel mai probabil, ulterior vei avea de-a face cu febra musculară. Mulți dintre atleții care practică sport de anduranță încep antrenamentul cu un jogging rapid sau un pedalat ușor pe bicicletă. Ei bine, corpul are nevoie de ceva mai multă încălzire.

Optează pentru câteva exerciții de stretching sau exerciții cu greutăți. Genuflexiuni, fandări, flotări, jumping jacks sau plank de câteva secunde, studiile au demonstrat că aceste tipuri de exerciții reduc riscul de accidentare și stimulează sistemul nervos. 

2. Hidratează-te

Înainte de a te decide să practici orice sport de anduranță sau exerciții de anduranță,  asigură-te că organismul tău este hidratat corespunzător. O hidratarea precară crește riscul de apariția a crampelor musculare sau a febrei musculare.  Asigură-te că bei suficient de multă apă înainte și după antrenament. Poți, de asemenea, să apelezi și la suplimente nutritive pentru anduranța cu ajutorul cărora să îți refaci echilibrul electrolitic. 

hidratarea este foarte importanta pentru sustinerea unui antrenament de anduranta de succes

3. Nu neglija proteina

O dieta echilibrată este cheia oricărui antrenament de anduranță. Mulți dintre atleți tind să crească aportul de carbohidrați pentru a înlocui tot glicogenul pe care l-au pierdut, însă uită să pună la fel de mult accent și pe proteina. 

Și sportul de anduranță provoacă fisuri ale țesutului muscular, deci asigură-te că aportul de proteină este necesar pentru recuperarea musculară. Consumă surse bogate de proteina precum carnea de vită, de curcan, de pui, ouăle sau iaurtul grecesc. Poți apela și la ajutorul suplimentelor cu proteină, iar cea mai bună sursă este proteina din zer

4. Și forța e importantă

Persoanele care practică acest tip de sport nu acordă suficient de multă atenție și antrenamentelor de forță. Principalul motiv este pentru că își doresc să își concentreze toată atenția asupra antrenamentului de anduranță, însă studiile ne spun altceva.  

Cercetătorii au demonstrat că atleții care includ în rutina lor de antrenament și greutățile au un nivel crescut de energie, o viteză mai bună și mai puține șanse să-și provoace leziuni. Antrenează-te cu greutăți de trei ori pe săptămână, câte jumătate de oră, și vei observa îmbunătățiri.

5. Mai mult nu înseamnă mereu mai bine

Să nu crezi că mai mult înseamnă, neapărat, mai bine. Calitatea cântărește mult mai mult decât cantitatea. Nu te antrena până la epuizare crezând că dacă faci mai multe exerciții, rezultatele vor apărea mult mai repede. Asigură-te că îți monitorizezi progresul pentru 8-12 săptămâni, așa vei știi cât de mult ai evoluat, ce a funcționat și ce nu a funcționat. 

odihnea si relaxarea sunt elemente foarte importante pentru un antrenament de anduranta de succes

6. Nu uita de carbohidrați

Cu cât te antrenezi mai mult, cu cât vei avea nevoie de tot mai multă energie. Dacă te antrenezi intens și nu îți refaci depozitele de glicogen (adică de energie) cu suficient de mulți carbohidrați, șansele să te simți foarte rău sunt mari. 

Un supliment de post-workout îți poate fi de ajutor în acest caz. De asemnea,  pentru un antrenament eficient, ia în calcul administrarea de suplimente pentru energie și anduranță.

Gama Marnys Sports vine în ajutorul sportivilor de performanță și a celor pasionați de un stil de viață activ cu o paletă largă de suplimente sport, potrivite pentru fiecare etapă a antrenamentului și pentru fiecare obiectiv setat. 

Fiolele Metal Endurance au fost special create pentru persoanele care practică sport de anduranță. Formula fiolelor Metal Endurance îmbogățită cu săruri minerale, glucoză, vitamina C și vitamine din complexul B mențin performanțele fizice în timpul efortului prelungit, favorizând capacitatea de rezistență și contribuind la hidratarea optimă a organismului. 

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *