Beneficiile complexului de vitamine C și D pentru imunitate

vitamina-c-d-imunitate-gradinasanatatii

Sezonul rece este perioada din an în care consumăm fructe cu un nivel ridicat de vitamina C, fiind una dintre vitaminele esențiale în întărirea sistemului imunitar al organismului. O altă vitamină benefică pentru sistemul imunitar, mai puțin cunoscută, dar la fel de eficientă, este vitamina D, care se asimilează cel mai bine din razele soarelui, de care însă, ducem lipsa în sezonul rece. 

Această combinație de vitamine are beneficii numeroase pentru imunitate, pe care le-am rezumat în paragrafele următoare: 

1. Sistem cardiovascular bine funcțional cu vitamina C și D

Parte din buna funcționare a sistemului imunitar constă în sănătatea circulației sângelui din organism. Vitaminele C și D, prin absorbția lor rapidă, stimulează producția de limfocite și fagocite, componente vitale în structura defensivă a organismului. De asemenea, presiunea arterială este echilibrată, evitându-se, astfel, apariția bolilor cardiovasculare. O imunitate întărită nu poate prezenta anomalii la nivelul de colesterol din sânge, motiv pentru care complexul de vitamina C și D acționează în acest sens și reglează nivelul colesterolului rău (LDL)

 

beneficii-vitamina-c-d-imunitate

 

2. Sistemul respirator protejat prin imunitate

O bună parte din radicalii liberi din aer și factorii nocivi ce atacă organismul se dezvoltă inițial la nivelul sistemului respirator, fiind primul care ia contact cu aceștia și care în urma unor îmbolnăviri, dezechilibrează sistemul imunitar. Tocmai de aceea, sistemul nostru imunitar trebuie mereu protejat, pentru a putea face față factorilor negativi de la nivelul căilor respiratorii și plămânilor. 

Infecțiile tractului respirator sunt cele mai frecvente în sezonul rece, dar cu ajutorul vitaminelor C și D3 le putempreveni, prin susținerea sistemului imunitar.

 

beneficii-vitamina-c-d-imunitate

 

3. O imunitate puternică ameliorează oboseala 

Stările de oboseală prin care fiecare trecem în perioadele aglomerate sunt unele dintre cauzele primare ale unui sistem imunitar slăbit. Vitamina D, pe care o putem asimila prin expunerea la soare, dar și din alimente precum peștele gras, gălbenușul de ou, codul și uleiul de ficat de cod, etc., reglează nivelul de calciu și fosfor, ameliorând efectele oboselii cronice. Alături de Vitamina C și Zinc, Vitamina D3 asigură nutrienții de care celulele și țesuturile au nevoie pentru furnizarea de energie. 

 

4. Perioade de răceală mai scurte 

Sistemul imunitar este responsabil direct pentru vindecarea infecțiilor sau anomaliilor ce apar în organism, iar cele mai frecvente sunt răcelile sezonului rece. Pentru diminuarea perioadei și simptomelor de răceală, vitamina C poate fi administrată, deoarece întărește lupta pe care organismul o poartă cu factorii nocivi prezenți în corp, ce produc simptome de răceală. Doza zilnică recomandată de vitamina C variază între 70 – 90 mg/ zi, ce poate fi asigurată de administrarea unui produs precum complexul de vitamine C+D+ Zinc, ce acoperă o gamă largă de beneficii, printre care și diminuarea simptomelor de răceală, aspect demonstrat în studiile medicale despre imunitate realizate în acest sens. 

 

beneficii-vitamina-c-d-imunitate

Vitaminele reprezintă doze esențiale de sănătate fără de care organismul nostru ar fi slăbit, și implicit sistemul imunitar ar avea de suferit. Rolurile lor sunt numeroase, iar vitamina C alături de vitamina D aduc un aport benefic în întărirea imunității. Administrarea regulată și corectă a acestora trebuie să reprezinte un obicei recurent în rutina noastră de sănătate, pentru a ne putea bucura de o viață sănătoasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *