Vitamine de toamnă – cum să-ți întărești sistemul imunitar

vitamine-minerale-toamna-sistem-imunitar-puternic-suplimente-naturale-gradina-sanatatii

Toamna se instalează ușor-ușor, zilele devin tot mai scurte, temperaturile scad pe zi de trece – odată cu aceste semne începe și sezonul răcelilor și gripelor. Din fericire, natura s-a gândit la toate! Recoltele de legume și fructe își fac și ele apariția în piețe, astfel că ne putem folosi de aceste surse naturale de vitamine și minerale pentru a ne proteja de viroze și pentru a ne întări sistemul imunitar.

 

Hai să vedem care sunt cele mai importante vitamine și minerale pe care ar trebui să le consumi toamna, indiferent de sursă:

 

Vitamina C

Vitamina C acționează ca un antioxidant și protejează organismul de o mulțime de boli, dar are și darul de a le reduce din intensitate și durată dacă deja s-au instalat. Fă-ți stocul de legume verzi, de varză și de cartofi, căci toate conțin vitamina C, dar și de fructe precum struguri, mere, portocale, kiwi, căpșuni sau merișoare.

Alternativ, poți apela la suplimente de Vitamina C, fie sub formă lichidă, fie sub forma fiolelor băubile, care sunt extrem de eficiente și se absorb rapid în organism.

 

Vitamina D

 

Cea mai mare parte din cantitatea de vitamina D absorbită vine de la lumina directă a soarelui. Din păcate, toamna și iarna nu avem parte de prea mult soare, astfel că trebuie să includem în alimentația noastră surse de vitamina D. Printre cele mai accesibile și populare sunt lactatele, ouăle, dar și peștele gras.

 

Vitamina A

 

Pe lângă contribuția pe care o are în repararea țesuturilor, vitamina A ajută și la întărirea sistemului imunitar și la menținerea unei vederi agere. Spre deosebire de alte vitamine, în acest caz este foarte ușor să incluzi vitamina A în dieta ta, prin alimente accesibile tuturor, precum roșii, legume verzi, caise, albușuri de ou, lapte, ficat sau pește gras.

 

Fier

Fierul este un mineral esențial în formarea celulelor roșii din sânge, cele care sunt responsabile de transportul oxigenului în corp. Un nivel bun de fier este așadar necesar pentru a avea o energie optimă, pe când un nivel scăzut se traduce în anemie.

 

Cea mai cunoscută sursă de fier este carnea de vită, însă îl poți găsi și în fasole, linte, sfeclă, struguri și fructe uscate.

 

Magneziu

Schimbarea de temperatură ne poate da multe bătăi de cap nu numai pe plan fizic, ci și psihic, apărând adesea și astenii și depresii odată cu schimbarea anotimpului. Din fericire, magneziul poate oferi organismului tău suportul necesar pentru a rămâne optimist, acest mineral esențial fiind implicat în mai bine de 300 de reacții metabolice în corpul nostru.

Poți găsi magneziu în legume cu frunze verzi, în nuci și semințe, în prune, avocado și în banane.

 

Desigur, integrarea tuturor acestor vitamine și minerale din surse naturale în meniul unei singure zile ar însemna un aport foarte mare de calorii, motiv pentru care poți apela și la suplimente naturale care să îți ofere un complex de vitamine și minerale, ori la formulele special dedicate de multivitamine pentru femei sau multivitamine pentru bărbați. Iar dacă ai nevoie să suplimentezi alimentația copilului tău, îți recomandăm Super Kids Multivitamine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *