Curcumin – 7 beneficii pentru sănătate

curcumin-beneficii-sanatate-suplimente-naturale-plante-gradina-sanatatii

Din ce în ce mai multe studii au apărut în ultimii ani pentru a demonstra beneficiile pentru sănătate ale curcuminului – se spune că are puterea de a încetini îmbătrânirea corpului, de a trata afecțiuni digestive, hepatice sau chiar cardiovasculare, dar și că ameliorează durerile articulare. Noi ne-am propus astăzi să analizăm cele mai importante  beneficii ale curcuminului, dar mai întâi să stabilim ce este curcuminul și care este diferența dintre el și turmeric. Să începem!

Curcumin versus Turmeric

Turmericul (Curcuma longa) este un condiment folosit adesea în Asia, fiind unul dintre ingredientele principale pentru mâncărurile de tip curry. Pentru că turmericul are culoarea galbenă, a fost numit și șofranul indian. Pe lângă utilizarea lui în bucătărie, turmericul a fost folosit de-a lungul timpului și ca un medicament tradițional, mai ales în medicina chineză și ayurvedică.

Curcuminul în schimb, este extractul activ din rădăcina de turmeric, dându-i turmericului culoare și aroma distinctă. Curcuminul are avantajul de a fi de 30 de ori mai concentrat decât condimentul din care se extrage.

Beneficii Curcumin:

1. Antiinflamator natural

Unul dintre motivele pentru care turmericul (și implicit curcuminul) a devenit faimos este folosirea lui pentru a lupta cu inflamația. În doza potrivită, se pare că acest ingredient poate fi chiar mai eficient decât un tratament anti-inflamator pe bază de medicamente precum ibuprofen sau aspirină.

2. Scade riscul de infarct și de boli cardiovasculare

Studiile arată cum curcuminul îmbunătățește funcția endotelială (membrana subțire din interiorul vaselor de sânge și a inimii), aceasta fiind responsabilă de o tensiune arterială constantă. În plus, curcuminul poate reduce nivelul colesterolului rău (LDL) și trigliceridelor, reducând astfel riscul de infarct. În contextul în care bolile cardiovasculare sunt cauza numărul 1 de deces în lume, este de reținut că un supliment pe bază de curcumin poate contribui la o inimă sănătoasă.

3. Ajută la prevenirea cancerului

Deși studiile în acest caz sunt la început, există înregistrări ale faptului că turmericul și curcuminul ajută la reducerea activității celulelor canceroase în colon, pancreas și prostată, ba chiar pot preveni formarea acestor celule de la bun început.

4. Este eficient în prevenirea Alzheimer

Curcuminul contribuie la creșterea nivelului unei proteine ce se găsește în creier și în coloana vertebrală (BDNF), responsabilă de a păstra celulele nervoase (neuronii) într-o stare bună de sănătate, precum și de a asigura o bună comunicare între neuroni, lucru absolut necesar pentru memorie și învățare. Pentru că Alzheimerul este asociat unul nivel scăzut din această proteină BDNF, curcuminul poate ajuta la întârzierea apariției acestei boli.

5. Anti depresiv

Precum Alzheimer, și depresia este asociată cu un nivel scăzut de BDNF – datorită abilității curcuminului de a crește nivelul acestei proteine, suplimentele ce conțin curcumin se califică în categoria antidepresivelor.

curcumin-beneficii-sanatate-suplimente-naturale-turmeric-gradina-sanatatii

6. Reduce simptomele artritei

Curcuminul ajută la reducerea inflamației din organism, astfel că poate fi luat în considerare ca un tratament pe termen lung pentru oamenii ce suferă de osteoartrită. ameliorând astfel simptomele osteoartritei.

7. Ameliorează problemele digestive

Datorită proprietăților antiinflamatoare, curcuminul ajută la calmarea simptomelor de indigestie, precum și la ameliorarea arsurilor gastrice.

Turmericul, și în special curcuminul, au multe beneficii pentru sănătate dovedite științific, precum potențialul de a preveni bolile de inimă, Alzheimerul sau chiar cancerul. În plus, curcumin este un puternic antiinflamator și antioxidant, contribuind astfel la ameliorarea simptomelor depresiei și artritei. Dacă te-am convis să acorzi o șansă suplimentelor ce conțin curcumin, încearcă o variantă îmbunătățită cu Bioperin, substanță ce crește absorbția curcuminului cu până la 2000% – fără această substanță, curcuminul doar va trece prin tractul digestiv, fără a fi absorbit de organism și, evident, fără să beneficiezi de toate avantajele pe care le are pentru sănătate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *