Surse naturale de acid hialuronic

acid-hialuronic-surse-naturale-suplimente-lichide-gradina-sanatatii

Acidul hialuronic este o substanță importantă în viața fiecărui om, acesta fiind responsabil mai ales pentru păstrarea tinereții și menținerea hidratării celulelor. Deși organismul nostru poate produce pe cont propriu acid hialuronic, pe măsură ce înaintăm în vârstă, producerea acestuia se diminueazăm, motiv pentru care mulți oameni apelează la suplimente lichide de acid hialuronic ce compensează prezența mai redusă a acestuia în organism.

 

Fiind prezent mai ales în țesuturile conjunctive ca principal responsabil de hidratarea celulelor, acidul hialuronic reduce semnificativ ridurile – hidratând pielea din interior spre exterior, încetinește semnele îmbătrânirii (în special acidul hialuronic lichid), ameliorează durerile articulare, previne uzura țesuturilor și asigură lubrifierea articulațiilor. Mai mult decât atât – specific pentru uzul în cosmetică, acesta este un antioxidant recunoscut și eficient, care protejează pielea împotriva radicalilor liberi. 

 

Iată câteva alimente bogate în Acid Hialuronic:

 

  • Rădăcinoase 

Legumele precum cartoful alb și cel dulce, morcovul sau sfecla conțin multe vitamine și minerale (potasiu, fibre, vitaminele B6, A și C), fiind astfel o sursă importantă de acid hialuronic pentru organism.

 

  • Legume cu frunze verzi 

Varza kale și spanacul sunt două exemple foarte bune de alimente care ajută la producerea acidului hialuronic – totodată fiind bogate și în magneziu. Acestea stimulează producerea de colagen, care este, de asemenea, un pilon complementar acidului hialuronic, împreună formând rețeta perfectă pentru o piele tânără și hidratată.

 

  • Struguri

Coaja boabelor de struguri este o sursă excelentă de acid hialuronic – de aceea este foarte important ca aceștia să fie consumați cu tot cu coajă.

 

  • Alimente care conțin soia 

Alimentele care conțin soia sunt o sursă perfectă pentru acid hialuronic, fiind foarte recomandate în alimentație – în plus, vei câștiga mult și la capitolul proteine dacă vei alege să incluzi mai multă soia în dieta ta.

 

  • Peștele

Peștele este și el un aliment excelent pentru a stimula producția de acid hialuronic. Uleiurile obținute din pește sunt sănătoase, potrivite pentru hidratarea pielii și sunt perfecte pentru a reduce efectele îmbătrânirii celulelor. Printre peștii cei mai bogați în acest acid sunt: tonul, macroul, somonul, sardinele și anșoa.

 

Beneficii Acid Hialuronic

Deși acidul hialuronic din sursă naturală este foarte important, nu este întotdeauna suficient. De aceea, folosirea unor suplimente este necesară mai ales după pragul de 30 de ani, pentru a menține ligamentele și articulațiile sănătoase, dar și a reda sclipirea și finețea pielii.

Suplimentele de acid hialuronic lichid sunt un aliat perfect, încă din tinerețe, pentru a obține trei efecte majore: efectul anti-îmbătrânire (reduce semnele vizibile ale ridurilor și păstrează pielea netedă și luminoasă), efectul medical (lubrifiază articulațiile și cartilajele) și efectul cosmetic (hidratează pielea, mărește producția de colagen).

Multivitaminele lichide și suplimentele lichide sunt și ele ideale pentru a spori producția de acid hialuronic din organism, pe lângă toate celelalte beneficii pe care acestea le aduc.

 

De când putem consuma Acid Hialuronic?

Acidul hialuronic este o substanță pe care trebuie să o avem în vedere încă din tinerețe pentru că acesta este aliatul nostru care ajută la “umplerea” ridurilor, refacerea volumului facial și păstrează tinerețea pielii.

 

Îți recomandăm mai jos câteva produse populare care te pot ajuta să suplinești acidul hialuronic din organismul tău!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *