Cum sa reduci si faci fata stresului

Poate pare ca nu poti sa faci nimic in privinta stresului. Facturile nu se opresc, nu sunt niciodata suficiente ore intr-o zi si responsabilitatile din fiecare zi sunt tot mai multe. Insa ai mai mult control decat crezi. De fapt, simpla realizarea a faptului ca tu esti cel care isi controleaza viata este fundatia pentru reducerea si controlarea stresului. Atunci cand vorbim de controlarea stresului ne referim la faptul ca trebuie sa iei controlul asupra emotiilor, programului si asupra modului in care iti rezolvi problemele.

In primul rand, pentru a reduce stresul trebuie sa identifici sursa de stres din viata ta. Nu este la fel de usor cum suna. Sursele reale de stres nu sunt mereu evidente si uneori este prea usor sa treci cu vederea gandurile, sentimentele si comportamentele care induc stresul. Probabil esti ingrijorat de termene limita, insa poate procrastinarea este de vina pentru crearea stresului si nu munca in sine.

Pentru a identifica sursele reale de stres, fii atent la obiceiuri, atitudini si scuzele tale. Pana nu accepti responsabilitatea pentru rolul pe care il joci in crearea sau mentinerea sa, nivelul tau de stres va ramane scapat de sub control.

Fii atent la modul in care faci fata in prezent stresului
Poti sa tii un jurnal al stresului pentru a putea sa identifici mai usor modalitatile respective. Daca folosesti tehnici sanatoase sau nu, care ajuta sau care nu sunt productive. Din pacate, multe persoane fac fata stresului  in moduri care inrautatesc problema.

Modalitati gresite de a face fata stresului
Aceste modalitati pot sa reduca temporara stresului, insa pot cauza daune mai mari pe termen lung: fumatul, consumul excesiv de alcool, consumul de prea multa sau prea putina mancare, ore nesfarsite la TV sau calculator, indepartarea de prieteni, familie sau activitati, folosirea medicamentelor sau drogurilor, prea mult somn, procrastinarea, umplerea fiecarui minut din zi pentru a evita problemele, eliberarea stresului pe cei din jur (violenta fizica, abuz verbal etc).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *